Een nieuw rekeningnummer! Wie moet dat allemaal weten?
Donderdag 7 september 2017

Een nieuw rekeningnummer! Wie moet dat allemaal weten?

Als u overstapt naar RegioBank, krijgt u een nieuw bankrekeningnummer. En dat moet iedereen weten! Of nou ja, in elk geval de mensen en bedrijven aan wie u geld betaalt en de mensen en bedrijven van wie u geld ontvangt. Met deze handige checklist vergeet u niemand.

U ontvangt van…

  • Werkgever
  • Uitkeringsinstantie
  • Gemeente (de bijstand bijvoorbeeld)
  • Belastingdienst (voor toeslagen, zoals huurtoeslag en kinderbijslag)
  • Staatsloterij of andere loterijen (zou toch zonde zijn als u dat miljoen misloopt)
  • Vrienden en familie

U betaalt aan…

  • Gemeente
  • Zorgverzekering
  • Hypotheek, woningcorporatie of verhuurder
  • Leasemaatschappij
  • Energieleverancier en andere nutsbedrijven
  • Abonnementen (bijvoorbeeld de krant, tijdschriften, internet, telefoon, sportschool, Spotify, Netflix of NS)
  • Goede doelen
  • Sportvereniging
  • Verzekeringen, zoals inboedel-, auto- en reisverzekering
  • School en/of kinderopvang
  • DUO
  • Belastingdienst (voor inkomstenbelasting)
  • Vrienden en familie

Te veel gedoe? Vraag de Overstapservice!

Best een aardige lijst. Daarom is er de gratis Overstapservice. Deze service laat alle bedrijven en instanties die met automatische incasso’s geld van uw rekening afschrijven weten dat uw rekeningnummer is veranderd. Denk aan verzekeringen, abonnementen en goede doelen. Let op: De Belastingdienst, DUO en uw gemeente moet u zelf op de hoogte stellen. Dit kunt u doen via hun website. Ook buitenlandse bedrijven die automatisch geld van uw rekening afschrijven, stelt u zelf op de hoogte. Komt u er niet uit? Uw Zelfstandig Adviseur helpt u graag!

Omleiding

Ook leidt de Overstapservice dertien maanden lang alle bij- en afschrijvingen op uw oude rekeningnummer om naar uw nieuwe. Op uw rekeningoverzicht staat dan: “Overstapservice via (IBAN oude rekening)”. Zo ziet u precies welke bedrijven, personen en instanties nog niet op de hoogte zijn van uw overstap. U kunt dan een Overstapkaart sturen.

Wat moet u nog meer zelf doen als u overstapt?

  • Als u uw oude bankrekening opzegt, kunt u ook niet meer bij uw rekeningafschriften. Download ze daarom tijdig via uw internetbankieren-omgeving en zorg dat ze veilig op uw computer staan.
  • Heeft u bepaalde rekeningen geblokkeerd, omdat er ooit onterecht geld van uw rekening is afgeschreven? Stel de blokkades dan zelf opnieuw in op uw nieuwe rekeningnummer. Rekeningblokkades moet u opnieuw instellen op uw nieuwe rekeningnummer.
  • Periodieke overboekingen die u zelf heeft ingesteld, worden niet overgezet. Zoek deze opdrachten op in uw oude afschriften en stel ze opnieuw in via de internetbankieren-omgeving van uw nieuwe bank.

Als u een product afneemt van uw oude bank, zoals een hypotheek of verzekering, dan kan het zijn dat u rentekorting misloopt als u overstapt. Controleer dit goed voordat u de stap naar een nieuw bank maakt.

We helpen u graag om het overstappen zo eenvoudig mogelijk te maken. Uw Adviseur kan u uitgebreid uitleggen met welke middelen RegioBank uw overstap nog makkelijker maakt.

Lees ook:


Vrijblijvend contact met deze adviseur?

Van Haaren & De Roo Financieel Adviseurs

Van Haaren & De Roo Financieel Adviseurs in Renkum

Nieuweweg 1
6871 CA Renkum
Toon telefoonnummer
Toon e-mailadres
Toon openingstijden

Vraag een vrijblijvend gesprek aan bij Van Haaren & De Roo Financieel Adviseurs

Vul onderstaand formulier in dan bellen wij u binnen één werkdag voor het maken van een vrijblijvende afspraak.

Van Haaren & De Roo Financieel Adviseurs in Renkum
Nieuweweg 1
6871 CA Renkum
Toon telefoonnummer
Toon e-mailadres
Toon openingstijden
 
Velden met een * zijn verplicht
 
Op welk tijdstip kunnen wij u het beste telefonisch bereiken?
U ontvangt een bevestigingsmail. Lees meer over het verwerken van uw persoonsgegevens (PDF).